تخریب آثار بزرگان مکه و مدینه به دست وهابیت
مذهبی
سلام به وب من خوش آمدید.
شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : سعید

 

و تمام آثار باستانى که در اطراف خانه خدا و بر روى زمزم بود، تخریب کرده ودر تمام مناطقى که مسلّط مى شدند، آثار صالحین را نابود مى کردند. آنانهنگام تخریب، طبل مى زدند و به رقص و آوازه خوانى مى پرداختند(1).
دردناک ترین کارى که وهابیت مرتکب شد و ننگ آن براى ابد در پیشانى آنانباقى ماند، آتش زدن کتابخانه بزرگ «المکتبة العربیّة» بود که بیش از 60هزار عنوان کتاب گرانقدر کم نظیر و بیش از 40 هزار نسخه خطّى منحصر به فردداشت که در میان آنها برخى از آثار خطى دوران جاهلیت و قرارداد یهودیان باکفار قریش بر ضد رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) وجود داشت، و همچنین آثارخطّى حضرت على(علیه السلام) و ابوبکر و عمر و خالد بن ولید و طارق بن زیاد وبرخى از صحابه پیامبر گرامى(صلى الله علیه و آله) و قرآن مجید به خطعبدالله بن مسعود بود.
در همین کتابخانه انواع سلاح هاى رسول اکرم (صلى الله علیه وآله) و بت هایىکه هنگام ظهور اسلام مورد پرستش بود؛ مانند «لات»، «عزّى»، «منات» و «هبل» وجود داشت.
ناصر السعید از قول یکى از مورّخان نقل مى کند که هنگام تسلط وهابیان، اینکتابخانه را به بهانه وجود کفریات در آن به آتش کشیدند و به خاکستر تبدیلکردند.(2)
آنان شقاوت را به جایى رساندند که خانه حضرت خدیجه (علیها السلام) را بهتوالت تبدیل کردند و تصمیم داشتند که زادگاه رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) را نیز چنین کنند که یک فرد خیّرى در آنجا کتابخانه اى تأسیس کرد و از کارزشت وهابیان جلوگیرى نمود(3)
آل سعود در سال 1344 ه .ق که تسلط کامل بر حجاز یافت، تمام آثار صحابه رادر مدینه نابود کرد؛ مانند زادگاه امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) درمدینه، قبور شهداى بدر، بارگاه ائمه بقیع، بیت الأحزانى که امام على(علیهالسلام) براى حضرت زهرا (علیها السلام) بنا نهاده بود، مرقد مطهر فاطمه بنتاسد مادر امیرمؤمنان (علیه السلام)، و از این قبیل آثار که به دست آنانتخریب شده است.(4)

منابع
1. کشف الارتیاب، ص 27، به نقل از تاریخ الجبرتى.
2. مراجعه شود: نصیحتى لإخواننا النجدیین. 
3. مراجعه شود: تاریخ آل سعود، ج 1، ص 158؛ کشف الارتیاب، ج 55، ص 187 و 324 ؛ اعیان الشیعة، ج 2، ص 72؛ الصحیح من سیرة النبى الأعظم، ج 1، ص؛81 آل سعود من أین إلى أین، ص 47.
4. علی اصغر رضوانی، سلفی گری و پاسخ به شبهات، ص 189.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان