هدیه ای از مراجع نجف
مذهبی
سلام به وب من خوش آمدید.
شنبه 3 فروردين 1392برچسب:, :: 20:23 ::  نويسنده : سعید

 

بسمه تعالی
هدیه ای از مراجع نجف به محبان امام حسین (ع)
 
همراه هیئتی از وزارت امور خارجه و حج و زیارت قبل از محرم  در نجف اشرف با مراجع و علمای مقیم نجف دیدار نمودیم . آیت الله بشیر پاکستانی از مراجع بزرگ تقلید شیعیان  مطلبی را به عنوان هدیه به محبان و دوستان امام حسین به ما هدیه نمودند و بنده نیز آن را تقدیم شما دوستان اباعبدالله می کنم .
آیت الله بشیر فرمودند چند سالی بود که معنی و تفسیر دو آیه 71 و 73 سوره زمر مرا بخود مشغول نموده بود .
1-... وَ سِيقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلى‏ جَهَنَّمَ زُمَراً).(زمر 71) این سوره می فرماید اهل جهنم را به طرف جهنم می کشند .
2-... (وَ سِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرا( زمر73ً این آیه می فرماید م<منین را به سمت بهشت می کشند .
کشاندن اهل جهنم به سمت دوزخ طبیعی است زیرا کسی حاضر نیست داخل آتش و عذاب شود .اما سوال این است که مومنین را چرا به سمت بهشت می کشند؟؟ . افراد باید برای ورود به بهشت خودشان با شتاب بروند .
تمام کتب و تفاسیر مختلف را دیدم نتیجه ای حاصل نشد تا اینکه  به روایتی از امام صادق علیه السلام در بحار الانوار برخورد نمودم .که می فرماید : مومنین و دوستان  سید الشهدا (ع)  در روز حساب از خدا می خواهند قبل از ورود به بهشت  مولایشان حسین را ملاقات نمایند . امام به دیدار محبان می آید . این ملاقات بسیار طولانی می شود . امام صادق می فرماید هردو طرف غرق تماشا هستند و هیچکدام چشم بر نمی دارند نه امام محبان خود را رها می کند نه دوستان سید الشهدا از مولای خود دل بر می دارند . ملاقات آنقدر طولانی می شود که خداوند به مأموران بهشت می فرماید این مومنین و دوستان حسینم را به طرف بهشت بکشید تا ملاقات  پایان یابد.
آیت الله بشیر می فرمود :این روایت امام صادق را تفسیر صحیح این آیه یافتم و قلبم آرام شد .
خدایا ما را از دوستان امام حسین ( ع) قرار بده .
محمد صادقی –



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان